onsdag 15 juni 2016

Motsols, motljus, inget jag har nåt emot

Jag hade den ypperliga anledningen att ställa tillbaka soptunnan ikväll för att få åka till täppan och bara njuta en halvtimme. Ja, idag var det första hämtningen av den redan jättefulla soptunnan med trädgårdsavfall. Ett abonnemang som kostar oss 500 kr den här sommaren men underlättar något enormt. Det blir helt enkelt alldeles för mycket kompostmaterial och framförallt rötter och grenar som jag inte vill ha i komposten som jag nu lätt blir av med. Skönt!

Här kommer några bilder som nog inte förmår att beskriva känslan av en varm sommarkväll i denna oas men som jag kommer bläddra tillbaka till när snön yrar omkring därute.

"Växthuset" vill bli ogräsfritt igen snart!


Så det doftar! Citronblomning måste vara ett av det godaste!







hallon

Irisarnas tid.

Kunde inte bestämma mig vilken som var finare.


Lukas låda är full av blommor och bär redan. Det är tur. De nya är lite klena i år.

Väldigt vad salvian sprider ut sig!

Hur går det här inne egentligen. Lite vatten fick ni iaf.

Skuggspel


'Gyllenkrok Astrakan'

Daglilja med akleja i bakgrunden

Gillar inte gult men jag klarar inte att slänga dessa dagliljor heller

Äntligen fixat!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar