onsdag 15 juni 2016

Kväll på täppan

Nämen så lämpligt att växterna kom idag och jag praktiskt taget var tvungen att åka till lotten och gräva ner dem! Tjohej! Vackert underbart strålande sommarkvällsväder.
En ny blåregn fast vit :) och två hasselbuskar pryder nu vår samling.
Men just när jag skulle sätta spadern i hålet där det döda blåregnet satt ser jag det - två små små skott längst ner på grenen. Den lever! Kanske klent, kanske överlever den ändå inte men jag förmår inte att gräva upp den! Så nu sitter den vita lite längre i hörnet. Det kommer bli fint ändå tror jag.



Trädgårdsfoto

Hassellunden kommer det bli här!

Pionjären






Konst

Twin Towers

De kommer att dölja väggen fint. 'Halle' till vänster. 'Zellernöt' till höger.

Lite gräs kommer det.

Älskade havtorn.

Secret garden

Hängsyren

Honungsrosen


Honungsrosen

Julrosen bleknar





Dessa sena trädgårdskvällar gör mig lycklig.


Blåregn ' Clara Mack'
Chokladgodis i entrén

På återseende!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar