lördag 7 maj 2016

Från jacka direkt till linne

Ja, vad hände egentligen? Jag menar, vad blev det av den tiden man brukar ha tröja på sig innan man vågar gå runt i tshirt och linne och småfryser?
Men JAG klagar inte. Jag älska't! Roger däremot, vår viking i familjen, han smälter bort och lider nu. Men nu är det min tid, min tur att må bra och ladda solbatterierna.

Idag hade vi städdag i kolonin. Mycket folk och massa go' skitgöra :)
Roger tömde dammen på det gamla algiga vattnet och skrubbade rent den. Underbart! Nu har vi en ren och fräsch Nôtre Damm men fin fontän.
Vi fick dessutom låna kusinbarnet och fick finbesök av goda vänner. Dagen kan knappt bli bättre.



Vänster om trappen

Höger om trappen

Man kan aldrig ha för många av de här raringarna.

Man hör nästan hur de plingar

Gyllenkrok Astrakan i knopp





Tömning i containern
Både det ena och det andra som last




Ny stig fixat genom rabatten längs med dammen. Blir nog mysigt sen när gräset är manshögt sen.

Som små solar lyser påskliljorna nu. Fast påsken är länge sen...

Mitt lilla trädgårdstroll trivs bra på täppan

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar