lördag 23 september 2017

What the 'häck'!

Nu har jag gått hela sommaren och velat fram och tillbaka. Hur ska jag göra runt köksträdgården?
Ska det bli spaljé med armeringsnät och klätterväxt eller snygg välklippt häck som nån slags vindfång och insynsskydd.

Nu i veckan bestämde jag mig - det blir en avenbokshäck. Den ska bli i min huvudhöjd kanske och lite högra mot mittenhörnet så det blir en liten portal emellan som man kan smita in i kökslandet. Den ska inte skugga för mycket men ge bra vindskydd, speciellt nu när det sitter en persika i mitten som behöver det mysigt.


Här är inspirationsbilden

Och här är vår lilla oas.. in the making.

Cykeltransport - vi köpte alla 6 plantor avenbok som fanns kvar och fick en massa rabatt på det dessutom.

Gatsten som snygg kant. Lätt att klippa intill och optiskt fin. 


Och täckbark ovanpå.

Här i hörnet ska det blir en bågportal

Klart!

Väx på dig nu så ses vi i vår! :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar