söndag 21 maj 2017

Försommarskönt

Nu äntligen är maj med försommaren här på riktigt. Det har blivit varmt på dagarna. Temperaturen klättrar lätt över 20 grader när solen kikar fram. Jag har satt potatisen, planterat kål och majs. Alla medelhavsfavoriter har fått komma ut ur vintergömman och får äntligen trivas lite. Nu måste squashen växa på sig lite för att hinna med bara. Vi har också beställt två bananplantor och jag köpte även ett persikoträd - en lååång önskan jag har haft. Vi får hoppas på det bästa att det blir persikor på den nästa år.
Med alla växter i lådorna och terrakottakrukorna runt omkring är inte lådorna lika massiva längre. Det är bara att vänta på grånaden som lägger sig snart...



Städdag

Från vardagsrum till trädgård - från frö till planta


Squash

Ramslök

Doftschersmin

Ramslök


Herrgårdspion

Kål, majs och banan


Doftpion



Vinbär

Körsbär


Rabar'bär'







Luktärtor

Vita jordgubbar



Le potager



Grapefrukt och citronträd

Citronträd

Dvärgsyren, olivträd och granatäpple

Balkongfika

Vanlig stök





Sista tomma lådan fylldes idag.


I slänten nedanför havtornen












Inväxt i nät - nu får jag vänta innan jag får dra bort det :P

Utflykt

Persika 'Frost' flyttar in

Tulplandrottningar

Tiger på besök


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar