söndag 3 april 2016

Det sväller

Söndag igen. Förmiddagen tillbringade jag med att plantera om tomatplantor, physalis, chili, aubergine och paprika bland annat. Jag hann inte ta några bilder eftersom jag mest jagade min ettåring med jordiga händer o strumpor eller försökte undvika allt för stora katastrofer.
Men jag hann. Nu lär jag klämma in nyplantering av nästa omgång - snarast - framöver.

Efter lunchen packade vi oss och lite fika och rullade till lotten. En skön vårdag. Inte oförskämd mycket sol och värme men åtminstone lite gran. Vi flyttade lekstugan till sin riktiga plats igen och grävde bort lite torrt här o var. Säsongen är öppnad. 

Nu väntar vi bara för några till plusgrader så att medelhavet kan flytta ut på altanen och vi får vatten till toa och stugorna igen. 

Dörrpinglan

Ååååh, jag längtar!


Körsbär


'Nôtre Damm' får vi göra nånting åt i år. Den är ingen fin längre. Planering pågår.




Puts väck - kaninhungern är stor




Kolonins bästa granne!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar