lördag 5 september 2015

Halleluja!

Yes! Nu har mina växter kommit som jag har beställt på nätet! Alltid lite av en chansning. Men det har gått bra. Allt har överlevt.
Blåregn, klematis och pionerna är t o m ordentligt stora växter så de hoppas jag verkligen på att de tar sig!

Ett av de roligare transporterna jag har haft



Hösten börjar knacka på


Fint kvällsljus

Snart ska de flytta in krukisarna



Klematis 'Black Prince'

Lånad bild



Luktpion ' Duchesse de Nemours'

Och så fick vi höstanemoner av vår granne Eva!

Surt att det inte var samma alunrot


Stäppsalvia


Nej inget ogräs! Det är bolltistlar!

Än så länge symmetriskt


Lille trädgårdsmästaren grejar i nya jordgubbslandet

Blåregn på söderväggen

Kaprifolsticklingen blommar snart! Jag lyckades!

En ny ögonsten! Blåregnet 'Blue Moon' härdig i zon 4!



Och till sist! Käre valnöt - förgifta inte din omgivning!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar