måndag 10 augusti 2015

Högsommar

Äntligen är det riktigt varmt. Äntligen får vi ladda batterierna inför den långa långa vintern. Och äntligen är jag klar med bygget och kan leka och pyssla med mina två små. En kort tid innan jobbet tar över vardagen igen. Så - högsommar, högtid att njuta!

Carpe diem!

Det har iaf börjat flytta in lite blommigt här och var.

Kantnepeta längst ner och en 'Schneewittchen' ovanför på vardera sida av trappen.

Stockros

Rossticklingar

Nästan juligt

Hosta och syrenrotskott i mitten

Anisop och 'Schneewittchen'

























"Blåklint"

Backlight - så fin


Min första riktigt egna rabatt och den blev fin faktiskt även 3.e året.

"Ta kort på mig också!" - finaste blomma ändå

3 kommentarer :

  1. Vad fint ni har det Anja. Som en dröm..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emma, fina! Det gäller verkligen att tanka sig full av blombilder i huvudet och värme i kroppen så man klarar nästa vinter. Jag har ändå tur att ha båda barnkalas och julen som milstolpar på vägen i oktober, december och februari men det känns som att vinter blir tyngre med varje år. Jag som älskar sol, värme och trädgård!
      Barnen gillar vårt lilla paradis. Lukas tar alltid några varv och plockar smultron, gräver upp potatis (även om han inte alltid ska) och stökar till lite överallt så man ser att det bor barn där och inte gamla petiga tanter som jag säkert kommer att bli en vacker dag :)
      Hur trivs ni med nya plätten framför? Och lägenheten och jobben?

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera