måndag 26 maj 2014

30 grader och sol

Det kan knappt blir mer sommar än som det var i helgen, speciellt i lördags. Och vi fick varmast i Gävle av hela landet! Tackar tackar! Jag måste liksom svettas några gånger innan det blir vinter igen och jag fryser i 8 månader!

'Alice' i full blom

10 st små vilda smultronplantor från Söderhamn satte jag ifjol i varje halvrundel. I år har de verkligen tagit sig!

Vildvinet börjar blir mer och mer fantastisk för varje år som går!

Älskar min tulpanklunga vid dammen





Dillpionens sista blommor

'Chokladkära'



"Marienkäfer!"

De bor gärna i våra små vin- och krusbärsbuskar till Lukas stora glädje.


Jordgubbsblom



Jordärtskockor har spritt sig.

Har äntligen listat ut att det här är en 'bergenia' - de är tydligen bra skuggväxter

Kaprifolgardinen i pergolan

Apelsinen är full av sköldlöss - nät vi får ta ta i snart.

Nya skott på citronträdet

Dvärgsyrenen verkar vilja blomma första gången i år.

Olivträdet har blomknopp den med!

Lilla medelhavet - vad jag storgillar den!


Fint ändå när man slipper gallret på dammen men säkerhet går före allt!


Så vackra tulpaner!

En viol på violstigen ett

Det börjar bli riktigt mysigt mellan vinbär, dillpion och syrenen!

Projektet "dammtömning" fixades i söndags! Väldigt skönt att få ut det gamla vattnet och alla alger på dammväggarna.

Vinhörnan med klasar i år




Det blir säkert ett bra vinår i år! Vintern har varit snäll.



Åh. Löjtnantshjärtat har börjat.

Dammfontänen är i bruk igen! Vilket mysigt ljud! Jag har saknat det!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar